67 gratis ebøger som med garanti kan booste din online markedsføring

En virksomhed skal være synlig på nettet. Rigtig mange af os bruger nemlig nettet til at undersøge markedet, inden vi køber et produkt uanset, om det er en fysisk vare eller en serviceydelse. Du kan altså risikere at gå glip af mange salg, hvis din virksomhed ikke er nem at finde på nettet.

Heldigvis er der mange ting, du kan gøre for at blive mere synlig på nettet. Du kan fx skrive lange tekster om dit fagområde, skaffe links til din hjemmeside eller bruge de sociale medier aktivt.


Hvad du skal satse på vil afhænge af dine styrker, din niche, dine konkurrenter, dit budget, din målgruppe og sikkert flere andre parametre.

Det vigtigste er i bund og grund, at du begynder at arbejde på at blive mere synlig.

 

Begynd at forbedre din online synlighed allerede i dag

Det vigtigste er i bund og grund, at du begynder at arbejde på at blive mere synlig. Du har sikkert allerede travlt med selve kerneopgaven i din virksomhed, men hvis du gør lidt hver dag for at nå ud til flere kunder, er du godt på vej.

Online markedsføring slutter aldrig, og det er et begreb, som spænder bredt. Det er meget godt illustreret i udvalget af de gratis ebøger om online markedsføring, som jeg har fundet til dig.

Online markedsføring slutter aldrig, og det er et begreb, som spænder bredt.

 

Gratis er ikke helt gratis alligevel

Nettet bugner med gratis ebøger, og du kan helt sikkert finde endnu flere end dem, som jeg har listet her – men et eller andet sted skulle jeg jo trække en streg. En del af bøgerne er gratis i den forstand, at de ikke koster penge, men du betaler ved at tilmelde dig et nyhedsbrev. Du kan dog altid framelde dig nyhedsbrevene igen, lige så snart du har modtaget din ebog.

 

 

Syed Balkhi er en ung entreprenør, som har stor succes med sine online virksomheder.

Liste med de værktøjer, som WP Curve selv bruger til blandt andet hjemmesider, projekthåndtering og kundesupport.

Omfattende guide på hele 69 sider. Bogen giver dig blandt andet 50 idéer til, hvordan du kan finde på indhold til din blog. Den kommer også rundt om forskellige aspekter af SEO.

Mangler du inspiration til, hvordan du kan markedsføre din virksomhed online? Så lad dig inspirere af 16 brands, som er blandt de bedste til at markedsføre sig online.

En hjemmeside skal gøre dine besøgende til dine kunder. Du skal derfor betragte din hjemmeside som et led i din salgstragt. Denne guide forklarer dig hvorfor og hvordan.

Letlæst grundbog om online markedsføring. Den giver dig en introduktion til at arbejde med målgrupper, mål, annoncering, SEO, nyhedsbreve, sociale medier, affiliate marketing og meget mere.

Svensk ebog som forklarer, hvad content marketing er, og hvorfor du skal arbejde med det.

Inbound marketing handler om at tiltrække kunder i stedet for, at du skal ud og opsøge dem. Denne norske ebog giver dig en introduktion til, hvordan du arbejder med inbound marketing.

Svensk ebog om moderne kunder og hvad det betyder for din virksomhed.

Norsk ebog som gør dig klogere på, hvordan du identificerer de gode kunder og kommer i gang med at kommunikere med dem.

Kniber det med kreativiteten? Her er 26 idéer til, hvordan du kommer i gang med at skabe noget inden for dit felt.

Omfattende gennemgang af de aktuelle trends med masser af eksempler, tips og gratis værktøjer.

Grundbog som forklarer dig principperne for layout, farver, typografi og grafik på hjemmesider.

Lærebog om de basale principper inden for webdesign – blandt andet layout, skrifttyper og farver.

Læs om farveteori, webfonte, design til små skærme og meget mere. Jeg kan især godt lide kapitlet om, hvorfor godt webdesign starter med selve indholdet.

En gennemgang af hvordan de forskellige farver påvirker os, hvordan du kan kombinere farver, og hvordan du bruger dem konsistent i et webdesign.

Valget af skrifttype er i bund og grund også en del af din hjemmesides design. Denne bog forklarer reglerne inden for typografi på hjemmesider og kommer med anbefalinger til de bedste skrifttyper.

En introduktion til en proces, som hjælper dig med at skabe et design, som kommunikerer dit budskab klart og tydeligt.

Ingen gider langsomme hjemmesider. Denne bog gennemgår de forskellige teknikker til at gøre en hjemmeside hurtigere.

Det kan være svært at finde den helt rigtige webdesigner til din nye hjemmeside. Her er en guide, som hjælper dig på vej.

Du kan hente det første kapitel af WordPress-Manualen helt gratis. Den giver dig en grundig introduktion til, hvad WordPress er, og hvordan du kommer i gang med at bygge en hjemmeside i WordPress på dit eget domæne.

Introduktion til WordPress hvor du bliver guidet gennem, hvordan du køber et domæne, installerer WordPress og bliver klar til at udgive din egen hjemmeside.

20 tips til hvordan du vælger det bedste WordPress-tema til din nye hjemmeside.

11 forslag til ting, du kan gøre for at forbedre din nye WordPress-hjemmeside i forhold til blandt andet søgemaskineoptimering og sikkerhed.

Som udgangspunkt er WordPress et ret sikkert system til din hjemmeside. Men du skal huske at hente de nye opdateringer, vælge en stærk adgangskode og tage backup.

Der er mange ting at holde styr på, når du skal lancere en ny WordPress-side. Denne tjekliste er en god huskeliste at have i baghånden.

Når du skal i gang med at bygge en landingsside, bør du som det første besøge og analysere nogle af de populære hjemmesiders landingssider for at lære af dem.

Mange ting på en hjemmeside kan distrahere dine besøgende fra det, som du i virkeligheden gerne vil have dem til at gøre. Denne bog kommer rundt om alle aspekterne af at designe en god landingsside, som praktisk talt guider folk til at gøre det, som du ønsker af dem.

En beskrivelse af den proces som en besøgende gennemgår inden et  køb, og hvordan du kan hjælpe ham frem mod en beslutning.

Hvis du for alvor vil have succes med content marketing, skal du lave en strategy. Denne guide forklarer dig hvorfor og viser dig, hvordan du gør.

Du skal kende dine kunder, hvis du skal skrive en overbevisende tekst, som får dem til at handle hos dig. Denne bog fortæller dig om, hvordan du lærer dem bedre at kende, og hvordan du derefter omsætter den viden til gode tekster.

8 ud af 10 læser overskriften, men kun 2 ud af 10 vil læse resten af teksten. Jo bedre din overskrift er, jo større er chancen for, at folk vil læse videre. En god tekst handler nemlig om at få folk til at læse videre.

En god salgstekst slår på følelser. Læs bogen og bliv klogere på, hvordan du udnytter det til din fordel på en sober måde.

Stavefejl irriterer din læser og får dig til at virke uprofessionel. Her er en bog med typiske stavefejl og den korrekte stavemåde.

Grundlæggende huskeregler og redskaber til at skrive et korrekt dansk.

Begynderguide om blogging med praktiske vejledninger, gode råd til at finde din niche, hvordan du tiltrækker læsere og måske endda kommer til at leve af at blogge.

En blog kan tiltrække og overbevise dine læsere om, at de skal være kunde hos dig. Denne bog gør dig klogere på fordelene ved at blogge.

Tips til at komme i gang med at blogge, hvordan du lægger en strategi for din blog, og hvordan du tiltrækker læsere.

Vil du have succes med din blog, skal du i gang med at skrive. Her er tips til at skrive artikler, som vil blive læst.

Det kræver tålmodighed og vedholdenhed at få succes med en blog. Det er blot nogle af de egenskaber, som kendetegner de succesfulde blogs.

Inspiration til emner, som du kan skrive om på din (personlige) blog.

Gode og praktiske tips til hvordan du bliver fundet i Google, hvordan du holder øje med om din blog bliver nævnt på nettet, og hvordan du finder de rigtige annoncer til din blog, hvis du vil arbejde med affiliate marketing.

En god tekstforfatter skriver tekster, som folk har lyst til at linke til og dele på de sociale medier, fordi det tæller meget hos Google. Bogen gennemgår også de basale teknikker inden for onpage-SEO.

God og omfattende guide om søgemaskineoptimering skrevet til begyndere. Den er skrevet af Rand Fishkin, som er en ekspert på området.

Uden tvivl en af de bedste danske bøger om søgemakineoptimering. Du kan få de første 70 sider af bogen gratis.

God gennemgang af hvordan søgemaskiner fungerer, og hvilke krav det stiller til din hjemmeside, hvis den skal højt op i Google.

Bliv klogere på hvordan din hjemmeside kommer helt i toppen i de lokale søgninger.

Introduktion til, hvordan du skriver til nettet, og hvad du skal tænke over i forhold til din hjemmeside.

Her får du masser af tips og idéer fra en ægte ekspert til, hvordan du kommer i gang med at bygge links til din hjemmeside.

12 anerkendte taktikker til at skaffe links til din hjemmeside.

Gode tips til hvordan du rent praktisk kommer i gang med at udsende nyhedsbreve på mail.

Guide til hvordan du finder din målgruppe, tiltrækker den, fastholder den og sælger til den via nyhedsbreve.

9 tricks til at få mest muligt ud af dine nyhedsbreve. Ved du fx, at et PS er den mest læste del af en mail?

En samling af artikler fra eksperter, som dagligt arbejder med email marketing.

Inspiration til at skabe en bedre mail-kultur. Spørgsmålene handler egentligt om mails sendt mellem to personer, men du kan også sagtens bruge nogle af spørgsmålene som en test af, hvor gode dine nyhedsbreve er.

Du kan med fordel promovere din virksomhed på de sociale medier. Det handler bare om at gøre det rigtigt. Hvert medie har sine styrker og svagheder. Det bliver du meget klogere på, hvis du læser denne bog.

Her er blandt andet tips til, hvordan du engagerer dine læsere og får skabt en god dialog med dem.

På de sociale medier er det nærmest et must med billeder eller video i en opdatering. Her får du tips og inspiration til typer af indhold, som klarer sig godt i kampen om opmærksomhed på de sociale medier.

Her er blandt andet eksempler på, hvordan nogle virksomheder har grebet deres kommunikation an på de sociale medier.

Eksempler på brands som har forstået, hvordan de kan motivere kunderne til at engagere sig med deres virksomhed på de sociale medier.

En samling af links til artikler om, hvordan du får succes med at markedsføre din virksomhed på Facebook.

Overvejer du at annoncere på Instagram? Her er guiden, som fortæller dig, hvordan du griber det an.

Denne guide gennemgår skridt for skridt, hvordan du kommer i gang med at markedsføre din virksomhed på Pinterest.

Introduktion til, hvordan du som virksomhed kommer i gang med at bruge Twitter. Husk fx altid at bruge hashtags.

YouTube er den næststørste søgemaskine, så her bør du også være til stede. Her får du en tjekliste til, hvordan du opretter din egen YouTube-kanal og udnytter dens potentiale til at markedsføre din virksomhed.

Introduktion til Google AdWords inklusiv hvordan du byder på de rigtige ord, og hvordan du tester, om du kan få mere ud af dit budget.

En A/B split test bruger man til at undersøge, om en ændring på en hjemmeside giver mere salg. Denne bog forklarer dig fordelene ved at teste. Den gennemgår også, hvordan du bruger KissMetrics’ værktøj til at teste med.