Du ved sikkert allerede, at du kan bruge Facebook til at skabe en relation til din målgruppe, så de kan lære dig at kende. Mange af os vil jo rigtig gerne lære personen bag et firma at kende, inden vi føler os klar til at tage kontakt og måske indlede et samarbejde.


Facebook-siden har du allerede oprettet, for det er rimelig hurtigt klaret. Du har nok også allerede inviteret dine venner til at følge dig. Du er i fuld sving med at prøve dig frem med forskellige typer af opslag for at se, hvad der virker bedst. Måske har du også boostet nogle af dine opslag eller købt annoncer, men det er en halvdyr affære.

Så hvordan kan du ellers få flere til at følge dig på Facebook?

Jeg har gode erfaringer med at udnytte den opmærksomhed, som et PS i en mail får. Det er nemlig sådan, at PS’et er nogle af de mest læste linjer i vores mailkorrespondancer. Det er et gammelt trick helt tilbage fra den gang, det var mere normalt at sende kundebreve ud med posten, og det virker stadig.

Et PS er en af de mest læste linjer i vores mailkorrespondancer.

Både undersøgelser og praktiske erfaringer viser, at et PS er noget af det første, som vi læser. Ofte læser vi endda et PS to gange, fordi vi starter med at læse de sidste linjer for derefter at læse mailen fra start til slut. Derfor kan det have stor effekt, hvis du bruger dit PS til at markedsføre et relevant budskab.

Mit tip til dig er derfor at afprøve den teknik i de forskellige mails, som du sender ud til både dine nuværende og dine potentielle kunder. Du får sikkert jævnligt henvendelser fra folk, som gerne vil høre lidt mere om, hvordan du kan hjælpe dem. Du sender sikkert også fakturaer ud på mail. Og måske har du endda et nyhedsbrev.

Er du lidt smart (og det er du jo), har du nok lavet en signatur, som automatisk bliver sat ind i dine mails. Hvor oplagt er det ikke lige at tilføje et PS til din signatur? Så skal du bare skrive teksten til dit PS en enkelt gang, før du stille og roligt får flere følgere på Facebook.

Når jeg sender fakturaer ud til mine kunder, har jeg fx skrevet et PS med en opfordring til at abonnere på mit nyhedsbrev. Eller jeg har bedt dem om at skrive en anbefaling på min profil på Google+ – og det virker! Det er selvfølgelig ikke alle, der følger min opfordring, men overraskende mange gør faktisk.

PS. Jeg vil blive helt vildt glad, hvis du har lyst til at følge mig på Facebook.